Навіщо бізнес підтримує інтелектуальне волонтерство?

Навіщо бізнес підтримує інтелектуальне волонтерство?

Читайте про це у статті, опублікованій на Womo.ua, з коментарями засновниці компанії SalesTech, амбасадорки WTECH Ukraine Валерії Кузьменко, Chief People Operations в компанії Trembit Марини Молчан, виконавчої директорки 1991 Open Data Incubator Євгенії Клєпи, керівника з розвитку проєктів Партнерської мережі в компанії TAS Life Insurance Романа Бабича, Product Manager It Startup Олени Павловської, HR компанії AdIndex.ua Євгенії Мороз.

Багато хто з менторів каже, що на роботі чи в колі друзів не розуміють, навіщо витрачати свій час та знання безкоштовно. Подекуди менторська діяльність викликає насмішки, мовляв, адекватна людина не марнуватиме сили задарма. Тому ментори не часто висвітлюють свою діяльність у соцмережах. Після флешмобу від Code Club Україна #МенторствоЯкТрендЯк публікуємо історії, які повинні стати стимулом для інших бути ментором, адже цей досвід підвищує цінність навіть самих фахівців і компаній на ринку.

Як це – бути ментором?

Кураторка Code Club Маріуполь Анастасія Пономарьова вважає, що відповідь на це питання потрібно шукати в роз’ясненні – хто ж такий ментор:

– Для мене ментор – це людина, яка ділиться власним досвідом, підтримує, працює з учнем у команді. Чому я цим займаюсь і чому безкоштовно? Незалежно від статків, кожна дитина має шанс на майбутнє, і ментор – та людина, яка може подарувати світу майбутнього генія, лише пожертвувавши трішки свого часу! Це щастя – бачити як народжуються ідеї, розкриваються діти, люди змінюють світ, починаючи з себе…

А якщо простіше? Згадайте, як ще у дитинстві ви вчили своїх друзів кататися на велосипеді, допомагали підтягнути якийсь предмет. Допомагали батькам опановувати комп’ютер. Пояснювали бабусі, як користуватися смартфоном. Вітаємо, ви також спробували себе в ролі ментора!

– Бути ментором не просто, але це дуже цікаво! Зустріти класного ментора – найкраще, що може відбутися з вами на шляху навчання чому-завгодно: керуванню автомобілем, медитативним практикам, програмуванню, ліпленню вареників, миттю посуду, письменництву… Немає нічого ціннішого за час та увагу, які тобі приділяють інші люди. А якщо наприкінці ти ще й навчився чомусь новому, світ або ти сам став трішечки кращим, – ділиться Крістіна Трістан, Freelance Copywriter в Synergy Group.

Але бути ментором – дано не кожному. Мова йде не тільки про твої знання, експертизу, а ще й про емпатію. Іноді варто просто помовчати поряд, а іноді все залежить від одного питання, яке саме ментор має поставити правильно, вважає Євгенія Клєпа, виконавча директорка 1991 Open Data Incubator:

– В цій ролі варто тримати фокус на вудочці, а не на рибці. Бути індивідуальним ментором ще складніше, адже цілі вже не тільки бізнесові, а й особисті. Тут багато роботи з профайлом менті. Так чи інакше, це величезний ресурс, що потребує повного занурення. Бути ментором – це не про нові знайомства, не про випинання власних переваг, а про зважене і проникливе.

Ні – я не отримую за це фінансової винагороди. Так – я отримую набагато більше!

А навіщо це все? Наприклад,

• щоб отримати навички розвитку підопічного або команди, навчитися передавати знання і розвивати інших.

• щоб структурувати власний досвід і знання, зрозуміти свої сильні сторони. Адже ми найкраще вчимося самі, коли навчаємо інших.

• щоб отримати мотивацію та натхнення, урізноманітнити свою діяльність, не змінюючи сферу.

_– Менторська частина принципу win-win криється в тому, що процес викладання робить його техніку крутішою: розвиває soft skills, змушує знову навчатися, дізнаватися наперед, копати глибше. Крім того, менторство робить тебе впевненішим в собі, підвищує самооцінку. Тому під час наступної співбесіди ти навряд чи будеш скромничати на рахунок власної експертності, технологій, в яких розібрався, доки готувався до занять. Часто досвід менторства стає хорошим знаком для HR-спеціалістів, щоб придивитися до здобувача: раптом в ньому криється потенціал для розвитку? – _ділиться Євген Страхов, амбасадор освітнього tech-простору Atom Space.

Навіщо бізнесу розвивати менторство?

Світова статистика говорить про те, що така практика робить компанії фінансово та соціально успішнішими. Тому 76% організацій в Європі пропонують своїм співробітникам менторство або коучинг. 71% компаній зі списку Fortune500 мають корпоративні менторські програми. 60% претендентів в Європі та США вказують менторство обов'язковим критерієм для нового місця роботи.

Провідні українські компанії вже розвивають та мотивують менторство у своїх колективах. Ось, що розповідає Валерія Кузьменко, засновниця компанії SalesTech:

– Менторством фаундерів, проєктів в IT я займаюся понад три роки. Бажання ділитися власним досвідом підштовхнуло стати амбасадором WTECH Ukraine з маркетингу та продажів. Вирішила ділитися набутими знаннями з молодими фаундерами, тому що бачу, як багато в Україні перспективних проєктів й талановитих, заряджених ідеями жінок, яким потрібна допомога наставника. Також із задоволенням брала участь у програмі Дівчата STEM, де студентки навчалися розробки, готувалися до запуску стартапу.

Роман Бабич, керівник з розвитку проєктів Партнерської мережі в компанії TAS Life, займається волонтерством понад п’ять років. Каже, з часом змінилися теми, стало більше знань, але і потреба поділитися ними стала сильнішою:

– І сьогодні, коли ми проводимо онлайн інтенсиви з фінансової грамотності для учнів Code Club Україна, охоплює захват від двостороннього обміну думками! Ми ділимося з ними, а вони наповнюють нас різноманіттям своїх ідей та широтою думок. Це надихає більше дізнаватись, вдосконалюватись у своїй справі, заряджати інших ідеями соціальної активності! Це правильний шлях і для особистості, і для цілих компаній!

Читати повну версію статті на Womo.ua