Працювати в діджитал – як це? Гід по діджитал-професіям

Працювати в діджитал – як це? Гід по діджитал-професіям

В розрізі нашої головної теми – IT галузі ми часто говоримо про різні професії. Адже напрямок величезний, і водночас досить новий. Проєкт Code Club Україна безкоштовно навчає дітей та підлітків програмування. Але не забуваймо і про мотивацію: для цього варто пояснювати юному поколінню, навіщо їм ці знання, де вони зможуть їх застосувати у майбутньому, а де – вже сьогодні. Тож презентуємо новітні професії, що виникли з розвитком технологій і зараз дуже популярні.

Наприклад, SMM-менеджер, копірайтер, таргетолог чи SEO-спеціаліст. Що це за професії та які навички потрібно мати, щоб ними займатися? Розібратися в цьому допоможуть наші партнери Work.ua – сайт пошуку роботи №1 в Україні, які поділилися цінною інформацією!

Копірайтер

Це людина-текст, яка може знайти смисли в чому завгодно. Пише для наповнення і просування сайтів, email-розсилок, ледінгів, соціальних мереж і корпоративних блогів.

Чому потрібно навчитися? Добре володіти мовами, знати всі правила сучасного правопису і розбиратися, де повинна бути кома, а де її не потрібно ставити зовсім. Писати такі тексти, що будуть добре індексуватися в пошукових системах і «чіпляти» читача.

SMM-менеджер

Це людина-соціальна мережа, яка вміє ідеально вести профілі в Instagram, Facebook, TikTok одночасно, ще й встигає Telegram-канал наповнити цікавим контентом. Створює контент-стратегію просування сторінок, співпрацює з блогерами та інфлюенсерамі, влаштовує інтерактиви та весь рух в сторіс.

Чому потрібно навчитися? Писати пости, створювати ілюстрації та креативи, добре знати особливості кожної соцмережі, налаштовувати параметри таргетованої реклами, вивчати свою цільову аудиторію, а ще вміти спокійно реагувати на негативні коментарі. Загалом, вимог багато, але професія надзвичайно творча і цікава.

Спеціаліст з контекстної реклами

Це людина-рекламна кампанія. Головне завдання – продумування і написання рекламних оголошень, відстеження трафіку, вивчення «шляху» відвідувачів сайту. Також в обов'язки фахівця з налаштування контекстної реклами входить створення медіаконтенту для залучення потенційних клієнтів на веб-ресурс.

Чому потрібно навчитися? Грамотно продавати рекламу, працювати з різними сервісами та інтернет-інструментами від пошукових систем – Google AdWords, Google Analytics, Google Tag Manager, Google Key Planner. Також мати уявлення про те, як працює ремаркетинг. Це тільки мінімум навичок, але якщо ви наполегливий і вмотивований, все вийде.

SEO-спеціаліст

Це людина-стратег. Працює над тим, щоб сайт клієнта або компанії був в топі видачі в пошукових системах і добре ранжувався. SEO-фахівець має добре знати аудиторію проєкту, відслідковувати дії конкурентів і бути на крок попереду, вміти визначати бюджет для успішного просування і розбиратися в підборі ключових слів і налаштуванні семантичного ядра.

Чому потрібно навчитися? Не обійтися без уміння аналізувати і обробляти велику кількість даних. SEO поєднує в собі креатив і холодний розум, тому доведеться вивчати і програмування, і маркетинг, а також опанувати базові навичками копірайтингу. Він чітко ставить ТЗ команді, робить сайт зручним та інтуїтивно зрозумілим, володіє Google Analytics, а в ідеалі ще й вміє користуватися спеціальними програмами, наприклад, Netpeak Spider, Ahrefs.

Digital-маркетолог

Це людина-міст, адже об'єднує онлайн і офлайн-рекламу і допомагає компаніям отримати максимум клієнтів. Як відрізнити звичайний маркетинг від digital? Все просто: якщо маркетолог домовляється про розміщення білборда або замовляє рекламу на телебаченні чи радіо - це маркетинг в класичному розумінні. А якщо до стратегії просування товару або послуги він привертає VR-технології, QR-коди, мобільні додатки, соціальні мережі – це вже digital-маркетинг. Фахівець повністю розробляє і впроваджує медійні кампанії, ретельно аналізує портрет покупця, відповідає за комунікацію між компанією і клієнтом.

Чому потрібно навчитися? Почати варто хоча б з комунікабельності та вміння швидко налагоджувати контакт з людьми, постійного вивчення маркетингу у всіх його проявах і навичок роботи з HTML, CSS, Photoshop. Не завадить знати і як написати класний рекламний текст, створити креатив, який точно приверне увагу цільової аудиторії.

PR-фахівець

Це людина-креатив. Саме від піарника залежить, скільки людей дізнаються про проєкт - тисячі або одиниці? Спеціаліст має «дружити» з соціальними мережами, складати план активностей та інфоприводів для просування бренду, бути на зв'язку зі ЗМІ 24/7, формувати рекламний бюджет, писати прес-релізи та проводити прес-конференції. Саме завдяки його роботі впізнаваність компанії може вирости в сотні разів.

Чому варто навчитися? Добре володіти інструментами PR, тому що саме від цих навичок буде залежати успішна реалізація проекту. Також йому потрібно добре визначати цільову аудиторію і знати, на які «точки» треба натиснути, щоб людина відреагувала і «зачепилася» за товар або послугу. Також потрібно розбиратися в типах і структурі медіа, вміти написати будь-який текст, а ще знати основи економіки, менеджменту і навіть юриспруденції. Це лідер, який є рупором всієї команди проєкту.