Україна не була готова до швидкого переходу в Інтернет, тому високий рівень ІТ-навичок у населення стає обов’язковим

Україна не була готова до швидкого переходу в Інтернет, тому високий рівень ІТ-навичок у населення стає обов’язковим

Останнім часом ЄС бере активну участь у реалізації низки ініціатив щодо вдосконалення ІТ-сектору в країнах Східного партнерства. Таким чином, EU4Digital розпочала нову діяльність з підтримки програм наставництва жінок у технічному секторі в країнах Східного партнерства. StrategEast взяв інтерв’ю в експертів з цих країн. Про стан справ в Україні розповіла в інтерв’ю StrategEast Аліна Щербина, COO WTECH (Міжнародна ІТ-спільнота для жінок), керівниця проєкту Code Club Україна.

Відзначимо, StrategEast є стратегічним центром, метою якого є зміцнення цінностей верховенства права та захисту приватної власності в країнах Євразії та Балтії шляхом переходу від економіки, заснованої на природних ресурсах, до економіки, що базується на знаннях. Через карантин в Україні існував попит та необхідність розвивати та підвищувати компетенції, тепер мова йде про інформацію, освіту та створення інфраструктури. У своїх проєктах ми працюємо з дітьми та жінками, створюємо безкоштовні освітні проєкти, вебінари та інші ініціативи, щоб дати можливість кожному адаптуватися до нових реалій після пандемії.

Чи вважаєте Ви такі програми своєчасними в період пандемії?

Сьогодні багато підприємців перевели свій бізнес в Інтернет. Не виключено, що така зростаюча тенденція «переходу» бізнесу з офлайн-режиму продовжиться і після карантину, і суспільство отримає віддалений доступ до послуг, про які раніше могло лише мріяти.

Але водночас час як бізнес, так і працівники зіткнулися з низкою проблем: кібербезпека, перехід співробітників на віддалену роботу, нові системи управління та оптимізації, і найголовніше – стало необхідністю мати високий рівень ІТ-навичок, щоб влаштуватися на гідну роботу.

Такі програми як EU4Digital допомагають громадянам та ринкам адаптуватися до нового світу цифрових технологій. На жаль, через українські реалії громади не були готові до такого швидкого переходу на онлайн-формат, найбільше постраждали такі важливі сфери: медицина, освіта та інфраструктура. Застарілі технології в організаціях та низький рівень ІТ-навичок людей відчуваються все гостріше через непропорційний рівень економічного розвитку регіонів нашої країни. Зараз кожен великий бізнес, спільно з державними та міжнародними програмами, повинен сприяти гармонізації цифрових структур у суспільстві в різних сферах.

Ви помітили все більшу потребу в цифрових технологіях для підтримки реагування на наслідки пандемії у вашій країні?

Під час пандемії Україна, як й інші країни, переїхала жити та працювати в Інтернеті, але наші реалії показали, наскільки неготові українці. У всіх наших проєктах ми почали використовувати прості програми для спілкування з клієнтами: Zoom, Google Meets. Але навіть установка програм стає проблемою для деяких людей. Виходячи за межі Києва та інших великих міст, а також поза віковим діапазоном 35-40 років, ми спостерігаємо дуже низькі навички роботи з комп'ютером.

37,9% українців у віці 18-70 років мають цифрові навички нижче базового рівня, зазначає Міністерство цифрової трансформації. Водночас існує проста закономірність: чим нижче рівень цифрової компетентності – тим менше бажання отримувати нові навички. І навпаки: вищий рівень цифрових навичок підвищує рівень навчання та розширення своїх навичок.